Kada se radi o kreativnome stvaranju, uvijek nastojimo pronaći neku inspiraciju, bilo da je tražimo u kreacijama poznatih dizajnera ili je crpimo iz prirode, filmova, mašte.... Bez obzira jesmo li mi oni koji inspiraciju crpimo iz tuđih kreacija ili naši radovi bivaju kopirani, ostaje pitanje gdje je ta nevidljiva granica između kopije i originala. Učenica 2.o razreda smjera dizajner odjeće, Mirna Arsenović na našem blogu objašnjava više o toj temi:
Originalnost je nešto što ljudi traže svakodnevno u životu.
Svatko od nas želi se osjećati posebno,doživjeti taj osjećaj uzbuđenja kada naiđemo na nešto novo.
Traženje originalnosti nije samo nešto što se događa u modi,
nego i u svim umjetnostima, pogotovo filmskoj, a u svakodnevnom životu posebno je vezano za naš izgled.
U nama, kao da postoji neki iskonski nagon, da ukrašavamo svoje tijelo, odjećom, šminkom ili dodacima, kako bi smo se razlikovali od drugih. No, koliko različiti zapravo želimo biti, ako u toj različitosti i originalnosti slijedimo trendove?
U današnjem svijetu većina ljudi pokušava biti
"orginalna", ali rijetko kada to i uspiju. Čak i kad vidimo nešto što se
čini orginalno, shvatimo da smo to , ili nešto vrlo slično već
vidjeli negdje drugdje, da time nije ništa novo postignuto.
„…čudesno djelovanje koje često imaju nove ideje dolazi upravo zbog toga što te ideje nisu nove, i što je ono što neki genij javno formulira, već duže vrijeme potajna misao u glavama tisuća…” M. Zvonarević
To postavlja pitanje, postoji li orginalnost u današnjem
svijetu?
Prije nego što odgovorimo na to pitanje, moramo prvo
ustanoviti što je kopija.
Definicija kopije je "Napravljeno isto ili
identično", tu nam govori da se je kopija suprotno od orginala i na neki
način krade od originala.
Je li to istina? U današnjem svijetu puno ljudi se na neki
način boje kopija i kopiranja. Ali opet, što je točno kopija?
Imamo definiciju i čini se očito, ali jeli to toliko jednostavno?
I da i ne, to je pitanje koje ne možemo sasvim odgovoriti,
svako mišljenje je drugačije.
Da, zato što svi znamo da je kopija replika nečega bez
originalnosti. Ali, jeli stvarno? Što ako imamo neku kompaniju koja je
napravila repliku kaputa od druge kompanije, ali promjene toliko toga da više
ni ne izgleda kao prvi kaput?
Možemo reći da su to koristili kao inspiraciju, ali nije li
to i dalje kopija? Ili je sada original? Još jedno pitanje bez odgovora.
Jedino jeftine replike skupih, dizajnerskih predmeta možemo smatrati kopijama, one su stvorene bez kreativne inspiracije da bi poslužile samo kao izvor brze i lake zarade. One spadaju u sferu zanata, i gdje ne postoji kreativnost, nema niti originalnosti.
Kada govorimo o kreativnom stvaralaštvu, mišljenja sam da u današnjem svijetu ne postoji
original ili kopija, sve može poslužiti kao inspiracija za stvaranje nečeg novog.
Mirna Arsenović, 2.o.
Comments
Post a Comment